Merhaba,
Öncelikle bu çeviri yazısını bize gönderen, sayfaya ekleme ricamızı kırmayan- hatta sevineceğini vurgulayan ) Sertaç Doğanay’a ve ekibine teşekkür ederiz.
‘Yazar (ve ekibi) Hakkında’ bölümümüz yazıların sonunda yer almaktadır. Keyifli okumalar.
The Future of Jobs Reports 2018/
İşlerin Geleceği Raporu 2018
Hepinize merhaba,
WEF – World Economic Forum’un Eylu¨l 2018’de duyurduğu Future of Jobs 2018 – İşlerin Geleceği 2018 raporu, iş hayatındaki herkesi ve yeni girecek gençleri yakından ilgilendiriyor. Bu ilgiyi ve ihtiyacı dikkate alarak, 150 sayfaya yakın raporun öne çıkan tablolarını Türkçe’ye çevirdik. Bu haliyle çok daha hızlı gözden geçirilebilir, kullanılabilir ve paylaşılabilir olduğunu düşünüyoruz. Bu raporun tüm detayları, bireysel olarak benim ve kurucusu olduğum Social Touch ajansının ilgilendiği, araştırdığı, danışmanlık ve hizmet verdiği alanları işaret ediyor. Orijinal raporun özet çevirisinin ardından, bizimle ilgili kısa bir tanıtım yazısı göreceksiniz.
Daha iyi bir gelecek için daha iyi teknoloji iletişiminin hayati önem taşıdığı görüşündeyiz.
Görüşmek dileğiyle,
Dr. Sertaç Doğanay
sdoganay@socialtouch.com.tr
Geleceğin Meslekleri
2022’ye kadar olan süreçte, teknolojiye bağlı gelişen; veri analistleri ve veri bilimciliği, yazılım ve uygulama geliştiriciliği, e-ticaret ve sosyal medya uzmanlığı gibi mesleklere talep artacak. Ayrıca, iletişim becerilerinin öne çıktığı müşteri hizmetleri, satış ve pazarlama, eğitim ve gelişim, insan ve kültür, organizasyonel gelişim ve inovasyon yönetimi alanlarında iş hacmi genişleyecek ve daha fazla sayıda personele ihtiyaç duyulacak. Raporda yer alan araştırmalar, önümüzdeki 4 yıl içinde yapay zeka ve makine öğrenimi uzmanlığı, büyük veri uzmanlığı, proses denetim uzmanlığı, bilgi güvenliği analistliği, kullanıcı deneyimi ve insan-makine etkileşimi tasarımcılığı, robotik mühendisliği ve blok zinciri uzmanlığı gibi yeni teknolojileri anlama ve bunları uygulamaya yönelik mesleklerin de ortaya çıkacağını söylüyor.
Bu rapor, dünya genelinde farklı sektörlerde hizmet veren global şirketlerden toplanan 313 farklı yanıtın değerlendirilmesiyle oluşturulmuştur. Bu şirketler, toplamda 15 milyondan fazla çalışanı temsil etmektedir.
2020 Raporu için:
Email:
Instagram:
https://www.instagram.com/_mehmetbar_/
LinkedIn:
https://tr.linkedin.com/in/mehmet-bar-6772a3103
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UC3WsEZRLD3NcntiaheLsJ-A?view_as=subscriber
Dr. Sertaç Doğanay
Social Touch Kurucusu
İstanbul Tıp Fakültesi mezunudur. İlaç sektöründeki 10 yıllık pazarlama ve satış yönetimi kariyeri sayesinde edindiği profesyonel tecrübenin ardından kendi girişimlerine odaklanmıştır. 2012 yılından bu yana edindiği girişimcilik ve yatırımcılık deneyimlerini; farklı eğitim kurumlarının ve girişim hızlandırma fonlarının çatısı altında pek çok girişimciye mentorluk vererek paylaşmaktadır. Her ay düzenlediği ve moderatörlüğünü yaptığı “Başarısızlık Hikayeleri” etkinlikleri ile akademisyen, yönetici ve sanatçıların tecrübelerini samimi bir dille aktarmalarına olanak sunmaktadır.
Gelecek trendleri, yeni teknolojiler, inovasyon, siber güvenlik, dijital dönüşüm uygulamaları, dijital pazarlama ve dijital sağlık konularında yazan, eğitim veren, yüzlerce etkinlikte konuşmalar yapmış olan Dr. Sertaç Doğanay, 2013’tan bu yana Yeditepe Üniversitesi MBA öğretim görevlisi olarak dijital pazarlama iletişimi dersleri vermektedir. 2019 Bahar döneminde Türkiye’de bir ilk olacak “Teknoloji iletişimi”
dersini özel bir üniversitede açmaya hazırlanmaktadır.
2013’ten bu yana Türkiye’nin en büyük konuşmacı ajansı olan Speaker Agency’nin konuşmacısı olarak yüzlerce konferans, sempozyum, kongre ve şirket etkinliğinde sahne performansı sergilemiştir.
2015 yılından bu yana, Marketing Türkiye ve Digital Age dergilerinde teknoloji ve inovasyon konularında köşe yazıları yazmaktadır.
2012’den bu yana, teknolojiyle ilgili konularda günlük içerik sunan üç haber platformunu hayata geçirmiştir:
tekdozdijital.com inovasyon101.com siberguvenlik101.com
Bütün bu tecrübelerin ışığında; kurmuş olduğu ajans olan Social Touch, firmalara ürettikleri/ kullandıkları teknolojinin paydaşlarına en basit şekilde anlatılması için destek olmaktadır. Bu doğrultuda; teknoloji iletişimi, dijital pazarlama desteği, kurum içi eğitimler de dahil olmak üzere, her sektörden kuruma hizmet vermektedir.