Öğrenciden Kişisel Marka Olur mu: Kişisel Marka Dijital Marka/ Bahar Beşer

ÖĞRENCİDEN KİŞİSEL MARKA OLUR MU?

1- Kişisel Marka Dijital Marka

iberdrola.com

Geçmişten bugüne bakıldığında öğrenci, sabah erkenden kalkan yaş ne olursa olsun kahvaltısını yapmış, derslerine hazırlığı tam, öğrenmeye ve gelişime hazır bireyin eğitim yolculuğundaki adıdır. Temel değerler elbette değişmiyor fakat gelişen dünya ve teknoloji eklendiğinde öğrencinin öğrenme üzerine görevlerini yerine getirirken ‘kendini soyutlamaması, kendini gösterebilmesi’ gerekiyor.

Öğrencinin kendini göstermesini hep ders çalışan, sınıfta öğretmenine soru soran, araştıran bireyler olarak düşündük. Onları yetiştirirken onların aslında her an büyümeye hazır bir birey olduğunu düşünebilmeliyiz.

Bizler yetişkin bireyler olarak içimizdeki çocuğun sesini dinlerken, büyüme ve gelişim yolculuğunda bizden yaşça küçük olan bireylerin de dengeli fakat hızla yol almasına da izin vermemiz gerekir.

Çocukken hayal kurar ve onların gerçek olduğuna inanırdık. İnançları tam olanlar hayallerine yürümekte; kendine inançları azalan çocuklar ise aslında hayallerini kaybetmiyor. Kendilerini her yeni gün yeniden keşfediyorlar. Şimdi ellerinde kocaman bir fırsat var. Teknolojinin tüm nimetleri ellerinin altına -doğru kullanmayı başardıklarında- altın bir tepsi olarak sunulmuş. Başarmak için adım atmayı bekliyorlar. Bir yandan da motive edilmeyi. Başarının yolu yüksek tempoda okulu bitirmek değildir. Okulu bitirmeye çabalarken edinilen bilgiyi bir gün bir yerde kullanabilmek ve kendinizle ilgili algıları yönetmektir.

Kariyer için çok çalışmak günümüz dünyasında da artık yerini korumaktan çıkmıştır. Doğru yer, doğru zaman ve doğru anda olmakla birlikte iki doğruya daha ihtiyacımız vardır. Bunlardan biri doğru kişilerle iş birliği yapmaktır. Doğru arkadaş seçimi, karşılaştığımız doğru öğretmenler buna örnektir. Bir diğeri ise doğru iletişim tekniklerini kullanarak kendini ifade etmeye başlamaktır.

Başarılı bir öğrenci olabilirsiniz. Çok çalışıyor, iyi notlar alıyorsunuzdur. Başarabileceğiniz bir proje çalışması verilmiştir size. Gün gelir sizin o kadar çalışmanıza rağmen bir arkadaşınız sizin önünüze geçer. Ruhsal bir çöküntüye kapılır nerede yanlış yaptığınızı sorgular durursunuz. Onun sizden tek farkı kendini tanıması, neye ihtiyacını olduğunu bilmesi ve ona yönelmesidir. Doğru İletişimi kurar ve istediğini alır. 

KENDİNİ İFADE ET!

archive.curbed.com

Okul yıllarında bize verilen her bir proje hayat yolculuğumuzda, iş dünyasında karşılaşacağımız dengeleri daha iyi tanımlayabilmemiz için bize tutuşturulan bir mücevherdir.

Bir Projesi, Bir Sunumu Bir Girişimi Olan Bir Öğrenci Nasıl Bir Kişisel Marka İnşa Etmelidir?

Marka sadece sanatçılara, şirket liderlerine, kurumsal firmalara verilen bir kavram olmaktan çıkmıştır. Adı ve soyadı olan tüm insanoğlunun kendini özgün bir şekilde ifade edebilmesi için markalaşmaya ihtiyacı var. Kişisel markanızı yaratmak farklılaşmakla başlar. Adınız ve soyadınız sizi ele verir. İşinize, eğitiminize ve kendi kişisel gelişiminize kattığınız her bir değer ile insanların sizi nasıl algılayacağını yönetmeniz mümkündür.

Kişisel Bir Marka Oluşturmanın Yararları Nedir?

-Güvenilirlik Sağla! İnsanların güvenini kazanmak, o güveni boşa çıkarmamak çok önemlidir. Eğitimde veya girişimin ile yaptığın her bir araştırma zamanla çevrenin o alana ait fikirlerde sizin akla gelmenizi sağlar.

Kişisel bir markaya sahip olmak sizi fikir lideri olarak konumlandırır.

-Medyada bir adım önde ol.

Tek bir tıkla adını ve soyadını arama motoruna yazdığında seni nasıl görmelerini istiyorsan öyle bulunmalısın. Okulda başarılı bir öğrencisin, gönüllü projelerde yer alıyorsun, kendine ait bir girişimin var ve bunu büyütmek istiyorsun peki ne yapmalısın?

Kendinizi tanıtmanız kitle iletişim araçlarını kullanmanız kendinizi anlatmak ve bilinirliliğiniz için en kolay yollardan biridir ve olması gerekendir. Bulunmak istenilen sosyal medya, çevrimiçi yayınlar, dergiler, podcastler bulunmanızı kolaylaştırır. Medya sürekli olarak eldeki verilerini sizin vereceğiniz verilerle birleştirerek yeniden kitleleriyle paylaşabilecek uzmanları tarar ve yeni uzmanları ön plana çıkartır. Bunun için de nerede olmak istediğinize karar verip düzenli çalışmalar yapmanız gerekmektedir.  Bununla ilgili “öğrenciden kişisel marka olur mu” serimiz içinde bilgiler vereceğim.”.

-İletişim ağınızı geliştirin.

Kim olduğunuz, ne yaptığınız, başkalarına nasıl yardım ettiğinizi ifade ettiğinizde yani ilk hedefiniz bir kişisel marka oluşturmaya başlamak olduğunda, bu, diğer insanların sizinle iletişim kurmanın önemini görmelerini kolay hale getirir. İletişim ağınızı hızlı ve etkili bir şekilde hem çevrimiçi hem de çevrimdışı kurmak için geliştirilebilir bir şekilde kullanmalısınız.

marshallstrategy.com

-Daha fazla takipçi değil müşteriyi alanınıza alın.

Bir sosyal medya sayfanız olduğunu düşünün. Gönüllü yaptığınız işler ve eğitim projelerinizden bahsediyor sık sık paylaşım yapıyorsunuz. Alanınız her ne ise sizi o alanda uzman olarak konumlayan bir kişisel marka inşa etmek hedefiniz olmalıdır. Bir fen edebiyat öğrencisiyseniz matematikten nefret ediyorum diyerek videolar çekmek yerine sevdiğiniz eğitim videolarını paylaşabilirsiniz. Sayfanız daima olumlu gözükür ve projenizle sadece gerçek anlamda ilgilenenlerin dikkatini çekmenize yardım eder. Girişiminizde bir uzman olarak kendinizi konumlandırdığınızda insanların sizden bahsetmesi kolaylaşır. Önemli olan çok takipçi değil az ama etkin hedef kitlesine ulaşmayı bilmektir.

-Fiyatlandır

Güçlü bir kişisel marka oluşturmaya başladığınız an projenizde rağbet görmeye başlar. Küçük miktarlarla da olsa para kazanmaya başlarsınız. Bir markanızın olması sizi fiyatlandırma alanında da diğer rakiplerinizin önüne çıkaracaktır.

-Değişime açık ve kalıcı olun.

Zaman değişiyor, insanlar değişiyor. Sizin de herkes gibi projelerinizde değişiklikler olacaktır. Belki 2 sene sonrasında emek verdiğiniz bir önceki projenizi gözünüz bile görmeyecek ama ondan aldığınız çok önemli dersler olacaktır.

Kariyer süreçleri de böyledir. Hayatınız boyunca destek alır, birilerinin daima sizin yanınızda olmasını istersiniz. Bazen olur, bazen olmaz. Önemli olan bir kariyerden diğerine geçerken, bir okuldan diğer okula, bir dersten diğerine, bir sınavdan diğerine geçişte bile kendiniz için birçok iş başlatabileceğinizdir. Yeter ki kendinize güvenin ve inanın. Kendinizi tanıdığınız an kişisel markanız sizin en iyi yol arkadaşınızdır.

Şimdi aynaya bakın, ya da elinizdeki telefonun kamerasını açıp selfie moduna getirin.

Lamps- 018

Adınız ve soyadınız nedir?

İsmini söyleyebiliyorsan kişisel markanı oluşturmaya başlamaya hazırsın demektir.

Ben BAHAR5ER “Kurumsal bir şirkette CEO olmayı düşlerken, olması gereken gerçeğin içine düştü. Kendinin CEO’su oldu”.

14 senedir iş hayatı içerisinde pazarlama, iletişim, sosyal medya, kurumsal sorumluluk projeleri, marka etkinlik ve organizasyonlarda var olan projeleri destekleyen planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde görev aldı. İş hayatına Turizm sektöründe başladı. Eğitim ve öğretim hayatında da yer alarak İşletme ve Turizm Eğitmenliği yapmıştır. Marka iletişimi & Pazarlama Uzmanı ve Özgün İçerik Yazarıdır.

Adının ve soyadının aslında seni temsil eden bir marka fırsatı olduğunu öğrendiğine göre serimizin 2. konusu Kişisel marka nasıl yaratılır başlığıyla sizlerle olacaktır.

Kişisel marka; “kişinin hayattaki duruşuyla ilgili dış dünyaya yansıttığı mesajdır.  Aynı işi yapan herkesin içinde yaratılan fark ve işine kattığı değere dayalı kişisel bir kimliktir. Hepimizin idealleri, performansları farklı. Unutmayın gidilecek yol aynı değerler ve algılar farklı. Püf noktaları için bizi okumaya ve notlar almaya devam edin.

Bahar Beşer

http://bit.ly/bbahar5er

Konuk yazar olarak yazılarınızı gönderebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.