Öğrenciden Kişisel Marka Olur mu: 7 Adımda Güçlü Kişisel Marka Oluşturmak/ Bahar Beşer

‘Kişisel Marka’ oluşturma konusunda çalışmalar yapan Bahar Beşer, web sitemiz için kaleme aldığı ‘Öğrenciden Kişisel Marka Olur Mu ‘ yazı dizisinin üçüncüsüyle karşınızda.

Ders niteliğindeki serinin ilkine göz atmak isterseniz şurada:

Öğrenciden Kişisel Marka Olur mu: Kişisel Marka Dijital Marka/  https://egitimkocu.mehmetbar.com.tr/ogrenciden-kisisel-marka-olur-mu-kisisel-marka-dijital-marka-bahar-beser/

Serinin ikinci yazısına göz atmak isterseniz:

Öğrenciden Kişisel Marka Olur mu: Kişisel Marka Nasıl Yaratılır?https://egitimkocu.mehmetbar.com.tr/ogrenciden-kisisel-marka-olur-mu-kisisel-marka-dijital-marka-bahar-beser/

ÖĞRENCİDEN KİŞİSEL MARKA OLUR MU

3- Yedi Adımda Güçlü Kişisel Marka Oluşturmak

 Eline kalem alıp kağıda çizdiğin şekilleri hatırlıyor musun ya da okula ilk başladığın günü!

Alfabeyi öğrenmeye çalıştığında sayfa sayfa sadece “A” harfi yazdığını…

Peki öğretmen elinden hiç tutmuş muydu, hadi gel şöyle yapalım diyerek…

O günden bugüne yazıyor, çiziyor okuyoruz değil mi!

 Bir diploma sahibi olmak aslında bize herşeyin bittiğini, okulun olmadığı bir dünyayı vaad etmiyor. Aksine daha çok öğrenmemiz, bilginin peşinde daha çok koşmamız gerektiğini bize hissettiren bir araç olduğunu çok sonradan fark ediyoruz.

 Kendimizin ne kadar farkındayız?

Tanıdığını sandığının kimliğinin ne kadarını gerçekten dışarıya yansıtıyorsun, biliyor musun?

Okul bitti prens ve prenses ama hayat bitmedi.

Daha iş bulunacak, başarılı olunacak, çevre yaratılacak, terfi alınacak, hedefler tutturulacak, performans ölçülecek… inişli çıkışlı, çok stresli olmasına rağmen gülümseten bu uzun yol da önce kendini keşfetmene yardımcı araçlarla tanışmalısın.

Seni sen yapan o özellik her ne ise markanı -öncelikle adını bununla ilişkilendirmelisin.

Kişinin kendine özgü kişisel markasını oluşturmasına yardımcı olan 7 adımı senin için sıralıyorum.

1.Zemin Hazırlığı Yapın

Kişisel markanızı oluşturmanın ilk adımı,’ kendin olmak’tır.

 Kişisel markanız sahte, yanıltıcı bir kişilik olmamalıdır. Kendinizi aslında olmadığınız bir şey gibi konumlamamanız gerekir.

 Markalama dediğimiz şey, gerçek kimliğinizi bir amaç doğrultusunda, stratejik bir biçimde kitlenize anlatmak ve bilgilerinizi müşterilerinize yansıtmanızdır.

  Kişisel marka  kişisel beceriler, tutkular, değerler ve inançlar doğrultusunda ilişkilendirilmelidir. Buna kendinizin yazılı bir dökümünü çıkararak başlayabilirsiniz. Kişisel markalamanın temel unsurları olan marka vizyonu, marka misyonu, marka kişiliği ve marka mesajınızı eklemeyi de unutmayın.

Marka varlıklarınızı tanımladığınızda bunlar,  kişisel markanızı oluşturma yolculuğunuzda size kararlarınız için  yol gösterici olacaktır.

2.Hedef Kitlenizi Bulun

Kişisel markanızı oluşturmanın ilk adımı,’ kendin olmak’tır.

 Kişisel markanız sahte, yanıltıcı bir kişilik olmamalıdır. Kendinizi aslında olmadığınız bir şey gibi konumlamamanız gerekir.

 Markalama dediğimiz şey, gerçek kimliğinizi bir amaç doğrultusunda, stratejik bir biçimde kitlenize anlatmak ve bilgilerinizi müşterilerinize yansıtmanızdır.

  Kişisel marka  kişisel beceriler, tutkular, değerler ve inançlar doğrultusunda ilişkilendirilmelidir. Buna kendinizin yazılı bir dökümünü çıkararak başlayabilirsiniz. Kişisel markalamanın temel unsurları olan marka vizyonu, marka misyonu, marka kişiliği ve marka mesajınızı eklemeyi de unutmayın.

Marka varlıklarınızı tanımladığınızda bunlar,  kişisel markanızı oluşturma yolculuğunuzda size kararlarınız için  yol gösterici olacaktır.

2.Hedef Kitlenizi Bulun

Kişisel marka oluşturmaya başlanırken yapılan en büyük hatalardan biri, herkese hitap etmeye çalışmaktır.

  Hiçbir zaman herkes ayrıca daima sizin ideal müşteriniz değildir. İdeal müşterilerinizi kendinize çekerken beraber çalışmak istemediğiniz kişileri geri plana itmeye de hazır olmalısınız. Bu sizin belirli bir hedef kitle üzerinden ilerlemenizi sağlayacaktır.

 Yaptığınız işin göze çarpmasını istiyorsanız farklı bir tavırda olmanız gerekir. Siz en iyisi de olsanız herkes üstelik daima sizi beğenmeyecektir. Bu gayet normaldir.

 Temel hedef başarılı bir iş kurmak için herkese ulaşmak yerine ideal müşterilere ulaşmak ve ideal müşterilerin aradıkları bilgileri onlara sağlıklı bir şekilde ulaştırmaktır.

3.Değer Önerisi Sunun

Belirli bir problemi çözerken ya da belirli bir sonucu elde ederken kitlenize bir konuda yardım etmeniz gerekir.

  Kime, hangi alanda yardım etmek istediğinizi bildiğinizde ancak onlar için mükemmel bir teklif sunabilirsiniz. Bir teklifiniz olduğunda, bunu kitlenize açıkça iletebiliyor olmalı ve net cevap verebiliyor olmalısınız. Sadece fiziki dünyada marka olmak da yetmiyor, dijital dünyada da eşit oranda söz sahibi olmanız gerekir.

4.Kişisel İnternet Sitenizi Kurun

Kişisel internet sitesine sahip olmak, dijital dünyada kendi kişisel bir markanı oluşturmak için önemli bir bileşendir.

 Ara ara internet sitenizi ziyaret eden hedef kitlenizin müşteriniz olmadan önce geçtiği adımları anlamak yeni çözüm yolları geliştirmek için fırsat olacaktır. Bir kişi internet sitenizi ziyaret ettiğinde, kim olduğunuzu ve onlara nasıl yardım edebileceğinizi anlayabilmelidir.

İnternet Sitenizde Olması Gereken Ana Sayfa Unsurları:

Profesyonel bir logo, değer öneriniz, fotoğrafınız, sosyal tanıklar, sizi anlatan kısa bir yazı ile ürün veya hizmetinizin detaylarını barındıran içerikler internet sitenizde bulunmalıdır.

5.İçerik Stratejisi Oluşturun

 Ücretsiz içerik üretip paylaşmak, markanızı oluşturmanın ve hedef kitlenizin güvenini kazanmanın en etkili yollarından biridir.

 Kitlenize gerçekten yardım eden içerikler üretin. Bu sizi kendinizi sektörünüzde bir uzman ve otorite olarak konumlamanıza yardımcı olur.

Yapabileceğinize ve sürekliliğine inandığınız temalar belirleyin ve bunların etrafında bir dizi içerik oluşturun.

6.Görünürlük Stratejisi Oluşturun

Sadece kendi platformlarınızda içerik paylaşmak iyi bir yoludur fakat çok zaman alır. Görünürlüğünüz için size uygun olacağını düşündüğünüz başka kimselerin kitlelerinde de görünür olmanız gerekmektedir.

7.Bir Topluluk Kurucusu Olun

Belirli  alandaki bir topluluğun lideri olmaya çalışın.

 Çizdiğiniz hedef kitle sınırları dahilinde onlarla etkileşim içinde olun. Grubun birbirlerini destekleyecekleri ve size doğrudan ulaşabilecekleri bir topluluk oluşturun. İnsanlar üzerinde etki sağlayın ve güçlü diyaloglar kurmaya önem verin.

 Kişisel markanızı oluşturmaya hemen başlayın.

 Herkes çevrimiçi olarak bir marka oluşturabilir önemli olan oluşturmak değil, gidişatı sağlayabilmektir.

 Kişisel markanız yani siz benzersizsiniz. Herkes kendi içinde biricik bir insan. Sadece bunu ortaya çıkarmak üzere çalışmalar yapmalısınız. Fakat aniden olamayacağını bir sürecin buna eşlik edeceğinin farkında olmalısınız. Bunu ortaya çıkarmak için biraz konuşmak isterseniz ben buradayım.

 Adınız ile beraber dile getirilen bir beceri ve yetkinliğe sahip olduğunuzda bu muazzam bir şeydir. Bir Deneme Yap. Hadi Ne Duruyorsun!

Ben BAHAR5ER “Kurumsal bir şirkette CEO olmayı düşlerken, olması gereken gerçeğin içine düştü. Kendinin CEO’su oldu”.

 14 senedir iş hayatı içerisinde pazarlama, iletişim, sosyal medya, kurumsal sorumluluk projeleri, marka etkinlik ve organizasyonlarda var olan projeleri destekleyen planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde görev aldı. İş hayatına Turizm sektöründe başladı. Eğitim ve öğretim hayatında da yer alarak İşletme ve Turizm Eğitmenliği yapmıştır. Marka iletişimi & Pazarlama Uzmanı ve Özgün İçerik Yazarıdır.

7 güçlü özelliği öğrendiğine göre uygulamaya geçebilirsin. Uygulama yaparken yanında kişisel marka mentorüne ihtiyacın olursa bana ulaşabilirsin. Sana özgü 7 güçlü adım da kişisel marka olmanı önce sana keşfettirecek egzersizlerle ön plana çıkarabiliriz.

Kişisel marka; “kişinin hayattaki duruşuyla ilgili dış dünyaya yansıttığı mesajdır.  Aynı işi yapan herkesin içinde yaratılan fark ve işine kattığı değere dayalı kişisel bir kimliktir. Hepimizin idealleri, performansları farklı. Unutmayın gidilecek yol aynı değerler ve algılar farklı. Püf noktaları için bizi okumaya ve notlar almaya devam edin.

Yeni yazı dizeleriyle yeniden birlikte olmak üzere…

Bahar Beşer

http://bit.ly/bbahar5er

Konuk yazar olarak yazılarınızı gönderebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.