Öğrenciden Kişisel Marka Olur mu: Kişisel Marka Nasıl Yaratılır?/ Bahar Beşer

‘Kişisel Marka’ oluşturma konusunda çalışmalar yapan Bahar Beşer web sitemiz için kaleme aldığı ‘Öğrenciden Kişisel Marka Olur Mu ‘ yazı dizisinin ikincisiyle karşınızda.

Serinin ilk yazısına göz atmak isterseniz şurada:

Öğrenciden Kişisel Marka Olur mu: Kişisel Marka Dijital Marka/  https://egitimkocu.mehmetbar.com.tr/ogrenciden-kisisel-marka-olur-mu-kisisel-marka-dijital-marka-bahar-beser/

ÖĞRENCİDEN KİŞİSEL MARKA OLUR MU

2- Kişisel Marka Nasıl Yaratılır?

Öğrenciden Marka Olur mu serimizin ikinci konusu Kişisel Markalaşma kavramı ile devam ediyoruz.

Markalaşma (branding), bir ürünün veya hizmetin gücünün analiz edildiği, farkındalık oluşturarak tüketiciler üzerinde satın alma güdüsü inşa etmektir. Markalama kavramı bir “şey” den, değer yaratmaktır. Başarılı bir kişisel marka oluşturmakta bir süreçtir. Kişiler ad ve soyadları ile bilinir. Bir işverene dahil çalışıyor olsanız bile kişi önce kendi markasına yani adına, sonrasında çalıştığı markaya hizmet eden, onun pazarlaması için çalışan biri gibi görmelidir.

Kimin pazarlama sorumlususun?

Geçmişten bugüne gelebilmek adına birçok okulda okuduk, birçok projede görev aldık. Kurumlar arası yarışmalara, konferanslara liderlik ettik. Her ne olursa olsun pazarlama sorumlusu olarak ilk görevimiz, bulunduğumuz yeri analiz edip ürün veya hizmetimiz için hangi fırsatlar ve tehditler olduğunu görmeye çalışmaktır.

Bunu tıpkı okulda ek ders almak istediğimiz bir öğretmeni araştırmak gibi düşünebiliriz.

Hiç düşündün mü, üniversite sınavına hazırlanmadan önce kaç ek ders için kapı kapı dolaştın? Hangi öğretmenler senin yanındaydı? Onlara nasıl ulaştın? Sana hangi konularda iyi bir uzmanlık örneği gösterdiler? …. Bu analiz her zaman yaşamımızın içinde.

İşinde ilerlemek için öncelikle pazardaki mevcut koşulların neler olduğunu, geleceğe ilişkin öngörülerinin bir listesini çıkarmış olmalısın. Çözüm isteyen problemlerim varsa not etmeli, ihtiyaçların karşılanmıyorsa bunlara ilgili soruları belirlemelisin. Ancak bundan sonra diğer aşamalar kişisel markanı  güçlendirecektir.

Kendinin pazarlama sorumlusu ol!

Kişisel marka için ilk adım zihin ve mantığın değişimidir. Markanızı oluşturmak için iki değişken konusunda çabalamanız gerekir.

1-İş yapış şeklinizi ve düşünme biçiminizi yeniden oluşturun. Kendinizi kendinizin marka sorumlusu yapın. Bir markanın sorumluluğunu almak demek, vermek istediğiniz ürün veya hizmet hakkında değil piyasanın ürününüz hakkındaki istek ve ihtiyaçlarını anlayabilmektir.

İnsan önce kendinin CEO’su olmalı!

Kişisel markalaşmada, pazar analizi yapıldıktan sonra kişi kendine dönük kişisel SWOT analizini gerçekleştirmelidir. SWOT analizi bir proje veya bir ticari girişimde kurumun işe başlamadan önce sürecin, durumun veya kişinin güçlü (Strengths) ve zayıf (Weaknesses) yönlerini belirler iç ve dış çevreden kaynaklanan fırsat (Opportunities) ve tehditleri (Threats) saptamak için kullanılan stratejik bir tekniktir. Bu tekniği kullanarak kendiniz hakkında detaylı bilgiye ulaşmanız markanız adına size yardımcı olacaktır veya ilgili bir uzmandan destek alabilirsiniz. (Bu konuda size yardımcı olabilirim).

Güçlü ve zayıf yanlarım neler? Rekabet ettiğim insanlarla kendi markamı nasıl kıyaslarım? Anahtar niteliklerim neler? Beni diğerlerinden farklılaştıran beceri ve yetkinliklerimi biliyor muyum? Kişisel özlemlerim var mı? Buna benzer birçok soruya cevap verebilmeniz size başlangıçta kendinizi tanımanızı sağlayacaktır. Bu analiz değer yaratan kişisel bir marka kimliği oluşturmanıza yardım edecektir.

2-İkinci en önemli değişiklik insanların sizi nasıl görmeye başladığı konusudur. Çevreniz üzerinde size yönelik algıları, tasarladığınız kişisel markanıza dayandırarak değiştirmelisiniz. Önemli olan kendiniz hakkında söyledikleriniz değil, insanların hakkınızdaki düşüncelerini yönetmektir. Bu aşamada geri bildirim aksiyonları önem kazanır.

NELER YAPMALIYIZ?

Size uygun bir iş planı yapın

Kişisel marka hedeflerinizin olduğu bir takvim ve bu hedeflerin gerçekleşmesi için yazılı bir hareket planı oluşturmak çok önemlidir. Hedeflerinizi asgari şekilde tutturmak için her koşulda yazın.

İşinizin adımlarını Ölçün

Hedef ve etkinliğinizi mutlaka teyit edin. Geçen yıla göre nasıl bir fark oluştu? Hangi yeni projeleri devraldım? Bağlantılarımı nasıl genişlettim? Yeni neler öğrendim? Gibi birçok soru üzerinden işinizi ölçün. Markalaşma, dinamik bir süreçtir. Hedeflerinize ölçümler uyum sağlamıyorsa değiştirin.

Doğru sözlü olun

Başarılı marka oluşturmak doğruyu söylemek üzerine kuruludur. Güçlü yönlerinize odaklanın ve sizi siz yapan olumlu sıfatlar üzerinden ilerleyin.

Değişime açık olun

Marka olmak sürekli değişim ve yenilenme demektir. Kim olduğunuzla ilgili kökten değişiklikler yapamazsınız fakat imajınız, performansınız üzerine değişiklikler yapabilirsiniz.

BAŞARILI VE GÜÇLÜ BİR KİŞİSEL MARKA NE SAĞLAR?

  • Değerinizi dış dünyaya yansıtır
  • Rekabet içerisinde sizi farklılaştırır
  • Bağlantılar kurmanızı kolaylaştırır
  • Daha iyi ücret için kapı açar
  • Size olan talebi artırır
  • Sizi takip edilen yapar

KİMLER KENDİNİ MARKA YAPMALI?

Girişimciler: işlerini bir adım öteye taşımak için

Yöneticiler: değişken iş yaşamı içerisinde daha fazla tanınmak için

Profesyoneller: iş hacimlerini arttırmak için

İş yaşamındaki kadınlar: erkek egemen iş ortamında başarılı olmak için

Satış temsilcileri: daha etkili müşteri bağlılığı yaratmak için

50 yaş üzeri yöneticiler: günümüz çalışma hayatı düzenindeki değişikliğe uyum sağlamak için

İş arayanlar: iş gücü piyasasında rakiplerine karşı farklılaşmak için

Öğrenciler: İçinde bulunduğu eğitim hayatında araştırma ve öğrenme becerisini etkin bir şekilde kullanarak birçok alanda kendine öncelik oluşturmak için

kendinizi marka yapmalısınız.

rchive.curbed.com

Ben BAHAR5ER “Kurumsal bir şirkette CEO olmayı düşlerken, olması gereken gerçeğin içine düştü. Kendinin CEO’su oldu”.

14 senedir iş hayatı içerisinde pazarlama, iletişim, sosyal medya, kurumsal sorumluluk projeleri, marka etkinlik ve organizasyonlarda var olan projeleri destekleyen planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde görev aldı. İş hayatına Turizm sektöründe başladı. Eğitim ve öğretim hayatında da yer alarak İşletme ve Turizm Eğitmenliği yapmıştır. Marka iletişimi & Pazarlama Uzmanı ve Özgün İçerik Yazarıdır.

Kişisel markanı oluşturmadan önce neler yapılacağını öğrendiğine göre seriimizin 3. konusu olan    “7 Adımda Güçlü Kişisel Marka oluşturmak” başlığıyla sizlerle olacaktır.

Kişisel marka; “kişinin hayattaki duruşuyla ilgili dış dünyaya yansıttığı mesajdır.  Aynı işi yapan herkesin içinde yaratılan fark ve işine kattığı değere dayalı kişisel bir kimliktir. Hepimizin idealleri, performansları farklı. Unutmayın gidilecek yol aynı değerler ve algılar farklı. Püf noktaları için bizi okumaya ve notlar almaya devam edin.

BAHAR BEŞER

http://bit.ly/bbahar5er

Konuk yazar olarak yazılarınızı gönderebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.