Koçluk rolünü görüşmelerimde hangi konularda nasıl kullanıyorum:
Kişilere hedefler koymaları ve bu hedeflere ulaşmalarında yardımcı olmak; süreç içinde desteklemek ve kısa bir sürede iyi sonuç alma noktasında yardımcı olmak; kişlerin engellerini/kör noktalarını farketmeleri için kendilerine dışarıdan bakmalarına yardımcı olmak; onları süreç içinde ilgiyle takip etmek …
Danışmanlık (Kariyer) rolünü görüşmelerimde hangi konularda nasıl kullanıyorum:
Okul ve iş hayatı arasında bir köprü oluşturmak; kişilerin kendilerine uygun bir kariyer seçmelerine yardımcı olmak; kişilerin kendini daha iyi tanımasına ve anlamasına , dolayısıyla da kendi yolunu çizmesine yardımcı olmak; okul ve iş hayatı ile ilgili olarak sistemdeki güçleri ve dinamikleri anlamalarına yardımcı olmak; Kariyer planlamasının önemini kavratmak; çalışma hayatı konusunda bilgi vermek; farklı mesleklerin kişisel yetenek ve ilgilerle bağlantısını araştırmalarını sağlamak; öğrencilerin kişilik ve eğilimlerini bilmek; internet aracılığıyla öğrencilere önerebileceği farklı kaynaklar konusunda bilgi vermek; çalışma hayatındaki yeni trendler konusunda bilgili vermek ve yakından takip etmelerini sağlamak
Rehberlik (Rehber Öğretmen) rolünü görüşmelerimde hangi konularda nasıl kullanıyorum:
MEB Rehberlik hizmetleri yönetmeliğinde yer alan bireyi tanıma çalışmaları kapsamında bireyi tanıma tekniklerini uygulamak, değerlendirmelerini raporlaştırarak geribildirimde bulunmak; öğrencilerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişim alanlarında ihtiyaç duydukları bilgileri bireysel çalışmalar, grup çalışmaları veya yayın hazırlama yoluyla öğrencilerle paylaşmak; öğrenciyi kendine uygun olan eğitim kurumuna, alana, dala, staja, işe, mesleğe, okul içi ya da okul dışı sosyal ve kültürel etkinliklere yöneltmek ve öğrencinin gelişimini izlemek, tercih çalışmasında yardımcı olmak; öğrencilerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklenmek, kendilerini keşfetmeleri, duygusal, düşünsel, davranışsal düzeyde kapasitelerini güçlendirmek, iyileştirme ve geliştirme amacıyla pedagojik formasyon eğitimim sınırında destek sağlamak…
Kolaylaştırıcı rehber rolünü görüşmelerimde hangi konularda nasıl kullanıyorum:
Çocuklarla ve topluluklarla felsefe dinamiklerini danışanla görüşmelerde kullanmak; kendini keşfetme noktasında (sokratik) sorgulayıcı yöntemle ilerlemek; otoriter bir rolden ziyade aynı zeminde kalmak ve kişinin (kendini ve dünyayı) keşif yolculuğuna eşlik etmek; kişilerin eleştirel ve sorgulayıcı bir çerçeveden bakmalarını sağlamak; derin düşünme, anlam ve amaç bulma…
Yukarıda lafı geçen geçmeyen eğitim koçluğu, kariyer danışmanlığı, rehber öğretmenlik ve (felsefi) kolaylaştırıcılık alanlarına dair sevgi ve ilgi ile naçizane yetenek ve becerilerimi (online ve yüz yüze) görüşmelerimde bu konularda hizmet almak isteyenler için sunuyorum…
Çalışmalarımın olumlu etkisini de deneyimlemiş olmanın iş hayatımdaki sosyal ve psikolojik doyumunu sizlerle paylaşmak benim için bir mutluluktur. Teşekkürler, görüşmek üzere…
Mehmet Bar,